torsdag 26. november 2009

Jeg prøver igjen!

I går sendte jeg mail til to wwoof-steder uten å egentlig håpe på noe svar fra noen av de, de virka for godt til å være sant! Så i dag fikk jeg først en mail fra det ene stedet (der hadde de 150 forskjellige dyr, men jeg måtte bo i husvogn.. dårlig efaring med det der) hvor de sa de gjerne tok meg imot neste uke! Og jeg ble kjempeglad, og sa ja med en gang. Så gikk det fillern meg bare noen timer, så ringte det andre stedet, som jeg likte aller best! Det en egen hestefarm, og hvis jeg har gode nok kunnskaper vil de la meg ri og ta meg av hestene. Dere kan lese om det på http://www.barehoofcare.com/! Så jeg sa ja til de også jeg, så måtte jeg jo sende en mail til det første stedet og si jeg hadde ombestemt meg, men at jeg gjerne kom til de etter noen uker.

Dette hestestedet kan tilogmed kanskje hente meg i Melbourne! Herregud, jeg fatter ikke hvor mye enklere det var å finne et wwoofe-sted her i Melbourne enn i Brisbane! Så nå skal jeg ringe de på søndag og avtale hvordan og når jeg skal dra dit neste uke. Da kan jeg drøye jobbletinga en liten stund til, noe jeg er glad for. Jeg har lyst på jobb, men jeg har ikke lyst til å lete etter en. Jeg har satt inn en annonse på en jobbside, så hvis noen trenger meg vil de kontakte meg.

Johanne er på jobbintervju akkurat nå, og hun fikk intervjuet ved å legge ut annonse på nettet. Vi får krysse fingre og tær for henne og håpe hun får jobben!

En annen god nyhet er at: tada!! Christian sitt minnekort passer perfekt i minnekortlesern på datan min. Så da får vi noen nye bilder å se på! Eneste ulempen er at han tar ikke så innmari mange bilder, så nå har jeg tatt over ansvaret for fotograferinga..
backpackere i melbourne
backpacking
rotet i melbourne
I sta var jeg innom en av turistattraksjonene i Melbourne, nemlig Victoria Street Market. Det var et stoort marked med masse frukt og grønt, pluss alt du kan tenke deg av duppeditter, hatter, leker, klær og masse mer. Jeg elsket det! Billig frukt er heller ikke å forakte.. Det er vanskelig å beskrive stemningen der. Lufta var klam, menneskemengder samlet seg ved de beste bodene, masete drittunger dro i jakkeermene til foreldre og selgere ropte ut sine beste tilbud. “Mangos, mangos, SWEET mangos, only 1 dollar, 1 dollar only, buy mangos here!” Kom fornøyd tilbake til hostellet med 1-dollars mangoer og billige epler!
I morgen skal mitt hovedoppdrag være å fikse kameraproblemet mitt! Jeg MÅ ta den forbanna trikken, som jeg hater, inn til sentrum og finne et sted som kan hjelpe meg. Basta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar