mandag 9. november 2009

Crystal Waters

Nå er vi fremme på farmen vi skal være på noen dager, og jeg må si jeg liker meg ganske godt. Det er enkelt, koselig og øde. Han som bor her er 70 år, men utrolig sprek og veldig snill. For noen uker siden var han på en lang sykkeltur fra Victoria til New South Wales! Jeg hadde aldri orka det, og jeg er 20 år…

Jeg skal innrømme at det er ikke det reneste stedet jeg har vært før, er noen spindelvev her og der og litt hybelkaniner, men jeg liker sjarmen ved det! Sofie har allerede hatt litt hetta pga det er en utedo, og at det var såpass langt unna byen. Hun har aldri vært på landet før! Men jeg tror hun bare trenger å roe seg litt, virker som hun liker det bedre nå etter vi spiste middag sammen og prata endel. Peter, han som bor her, er opprinnelig nederlandsk, som Sofie. Han flytta til Australia da han var 19 og har bodd her siden.

Dette er et sted uten gårdsdyr som for eksempel kuer og griser. Kan strengt tatt ikke kalle det en gård. Det er et hus i skogen med en grønnsakshage og et hønsehus. Passer meg fint, for det betyr at vi ikke må jobbe mye. Han sa vi kunne stå opp når vi vil, og om vi ville kunne vi jobbe på ettermiddagen. Likevel, greit vi skal være her bare noen få dager. Jeg tror det er perfekt lengde på et opphold her, fordi det er ikke så mye å finne på i område, så om man blir for lenge blir det kjedelig. Akkurat nå ser jeg nesten på det som en ferie fra ferien vår i storbyen!

I morgen skal jeg ikke gå utenfor døra uten kamera, for siden vi kom hit har jeg allerede sett sikkert tjue ville kenguruer og wallabies! Dødskult, jeg blir aldri lei av å se de! De er nesten ikke redd for folk, vi var så nære at vi kunne lett tatt på de i sta, selvom vi ikke gjorde det, og likevel brydde de seg ikke så veldig. Det er så mange av de her siden det ikke er lov med hund eller katt i Crystal Waters. Crystal Waters er et lite samfunn i en dal som lever organisk og i kontakt med naturen. De dyrker mye av egen mat, og bor i enkle hus. Huset Peter bor i har han bygd med sine egne hender! Jeg er imponert over denne gamle mannen.. Han er forresten også veldig oppdatert på data/mobil-fronten. Vi sendte mail med han før vi kom, og derfor så jeg virkelig ikke for meg at han skulle være så oppi årene. Ikke ofte du møter en syttiåring som veit hvordan  å sende en mail! Skal nok få tatt et bilde av han eller to, men føler meg ikke helt komfortabel med å stikke et kamera i ansiktet på han de første timene av oppholdet våres. Har forøvrig rukket å ta noen bilder av huset og husvognen vi bor i.
the house
our caravan
sofie
Jeg storkoser meg enn så lenge. Gleder meg til i morgen! Får forresten låne internett av han, siden han har bredbånd (han er 70 år og har bredbånd!!!) og betaler visst det samme hver måned uansett. Så da blir det nok endel blogging ser jeg for meg! Gled dere…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar