torsdag 29. oktober 2009

Museum of Brisbane

I går våkna jeg halv ett (får nemlig ikke sove før sånn rundt tre-fire på natta pga vi har vindu rett ut mot nattklubben og de stenger ikke før det) og Johanne var bortevekk! Telefonen hennes lå igjen på senga, og jeg tenkte kanskje hun bare var på do. Men neida, hun hadde migrene stakkars, og hadde gått bort til Christian for å sove der i stedet og få litt pleie. Så da satt jeg der da, og tenkte; hva skal jeg finne på nå da?! Så jeg sendte mld til noen av de jeg kjenner som også er i Brisbane for tiden, nemlig Sofi og Anna. De var veldig opptatte begge to, og hadde ikke tid til å finne på noe. Så jeg leste litt i boka mi, men så kom de tyske tullingene på rommet våres inn for å se en film, og de bråkte og styra så fælt så jeg gadd ikke være der mer. Så jeg tok meg likesågodt en tur på museum jeg!
museum of brisbane
Det var egentlig litt interessant, de hadde sånn mote avdeling. Designere fra Brisbane gjennom tidene. Var faktisk et antrekk fra Miss Universe 2004 der, og et antrekk Carrie Bradshaw hadde brukt i Sex og Singelliv. Det var kult, jeg tok på det. Antrekket bestod av så mye som et miniskjørt og en singlet! Ikke et av de mest kreative antrekkene hun har brukt.
kjoler på museum
Vel, Johanne og Christian kom ut etterhvert de også. Så vi dro på McDonalds (Skal egentlig ikke spise mer junk food, men Johanne var jo syk stakkar, så jeg ofra meg) og etterpå dro vi på butikken en tur og handla inn nødvendigheter.

Når det kommer til wwoofinga, har jeg gode nyheter. Vi har funnet en farm som kunne ta imot oss 9.november! Han som bor der heter Per Van Dyen eller noe sånt og er nederlandsk, noe som passer Sofie bra! Han snakker engelsk bra og, sånn for min del holdt på å si. Farmen hans ligger ved Crystal Waters, et par timer nord for Brisbane. Eneste ulempen for min del er at han ikke har noen dyr, han driver bare med organiske planter og greier. Men det passer Sofie ypperlig, siden hun er redd for hunder og allergisk mot katter. Planen min da, er at siden Sofie skal dra til New Zealand 16.november, så drar jeg enten videre og møter våre canadiske venner og Bønna, eller så blir jeg igjen, eller så finner jeg en ny farm! God plan?
Uansett selvom vi har fått denne wwoof-verten, så skal vi likevel ringe tilbake til vår perfekte wwoof-annonse. Tror ikke jeg har fortalt hva han sa når vi ringte? Neida så, her i Australia er vann mangelvare. Og hos han hadde det ikke regna på en god stund, så han hadde ikke vann nok til at jeg og Sofie kunne bruke doen og dusjen! Men bortsett fra det hadde vi vært velkomne, så han lurte på om ikke vi kunne ringe tilbake til lørdag, og høre om det hadde regna noe. Så det skal vi gjøre :)
monopol!
1.november får vi besøk i Brisbane. Da kommer hele global extreme-klassen fra folkehøyskolen til Australia, nærmere bestemt Brisbane! Vi håper vi får tid til å treffe de, og har allerede vært endel i kontakt med Steinar om det. Jeg prøvde å finne noen morsomme dagsturer de kunne gjøre, så jeg har jobbet som en slags reiseleder i noen timer. Det var gøy! Jeg gikk til travel-desk’en her og sa: “Hei du, jeg har en gruppe som kommer hit 1.november..” :-D
Skal forresten ta med meg pc-en når jeg wwoofer, så no worries! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar