mandag 19. oktober 2009

Mobilt modem!

I dag var jeg og Johanne ute for å kjøpe oss permanent internett! Vi føler nemlig at vi allerede har brukt mange hundre kroner på internett på diverse hosteller. Man kjøper internett på timesbasis og stresser rompa av seg for å rekke alt man skal rekke på den tiden. Derfor har vi tenkt litt på dette med trådløst mobilt modem, og vi har nå skaffet oss det. Tror vi skal klare å spare inn penger på det ganske fort! Vi betalte $99 for selve modemet, så må man fylle på med ca $40 hver måned. Det man ikke bruker den ene måneden blir flyttet over til neste så lenge man fyller på med mer. Det er ikke ubegrenset, men det regnes etter hvor mye man laster ned tror jeg. Han i butikken sa at så lenge vi bare brukte nettet til enkle ting som facebook og blogg, så trengte vi ikke så mye. Så vi må nesten bare prøve oss fram og se hva vi trenger.
Ellers har jeg levert ut noen CV-er i dag, i noen klesbutikker faktisk. Jeg føler det er der jeg har størst sjans! Så får vi vente å se om vi får noe svar. Møtte en jente her i sta som hadde brukt to uker på å søke etter jobb, men ikke hadde fått noe. Så hun sa bare lykke til.. Hm!

Må forresten få uttrykke litt frustrasjon. Man sier at hvert år starter julen enda litt tidligere i butikkene. Nå har den startet allerede! De har fullt av julesjokolade og konfekt i matbutikkene og nissepynt i interiørbutikkene! ÆSJ!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar