mandag 26. oktober 2009

Oppdateringer fra Brisbane!

Det er en stund siden jeg blogget sist nå.. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor, jeg har følt jeg ikke har hatt så mye nytt og spennende å fortelle. Men nå skal dere få en oppdatering på hva dagene har gått i!
Det har vært endel festing, jeg skal innrømme det. Har blitt litt for mye for min del den siste uka, så nå skal jeg ta en god pause fra goon og øl, og alt annet med alkohol i. Goon er forresten det de kaller hvitvin på kartong her i landet. Man får 4 liter hvitvin for rundt $10, 55 kroner, og man ender opp med å drikke altfor mye siden man sitter der med fire liter i hendene! Ikke bra..
brisbane
brisbane2
christian og lisa
På lørdag ble vi invitert til Sunshine Coast for å besøke en gammel nabo og barndomsvenn av Christian fra Stavanger. Vi tok toget, hadde litt småpanikk siden vi trodde vi satt på feil tog, men kom endelig fram og ble hentet på togstasjonen. Han het forresten Bjørn han også, så da hadde vi enda en Bønna. Jeg blir helt surrete i huet, alle heter jo Bjørn. Han bodde i en leilighet med to canadiske jenter, og de betalte mindre for den leiligheten i uka enn vi gjør på hostellet for å si det sånn. Jeg ble misunnelig, jeg har også lyst til å slå oss til ro og finne en leilighet. Det er slitsomt å bo i ryggsekken og bytte seng hver uke og bo med bråkete romkamerater, så jeg håper vi kan finne en leilighet et sted vi har lyst til å være en stund. Uansett, vi sov over hos han, så på kvelden satt vi ute på verandaen og hørte på bølgeskvulp og musikk og drakk litt goon og øl. Det var en veldig koselig tur, var deilig å ha det rolig rundt seg når man våkna og lage frokost på et skikkelig kjøkken som ikke var nedgriset av andre ekle mennesker.
meg og christian
christian og johanne
bjørn og christian
bjørn
Når vi satt på toget tilbake til Brisbane fra Sunshine Coast fikk jeg en melding fra Carolyne fra Belgia som lurte på om jeg ville treffe henne og Len på en bar på kvelden. Man sier jo ikke nei til sånne koselige tilbud, så jeg tok med meg lille Alice (hun er knøttliten! jeg er høy i forhold, helt ærlig! skal finne bilde) som vi møtte i Surfers Paradise og dro til denne baren. Var veldig gøy å se de igjen, de er kjempehyggelige mennesker som jeg håper jeg får treffe oftere gjennom resten av turen vår.
meg og alice
gutta synger karaoke
 
Akkurat nå sitter jeg sammen med Sofi fra Holland, som vi har møtt et par ganger i løpet av turen, første gangen i Newcastle. Vi skal wwoofe sammen! Vi må bare prøve å finne en familie/farm som har tid og plass til oss. Jeg prøvde nemlig å kontakte endel av de aleine tidligere, men uten hell. Fikk veldig lite respons og de som svarte sa bare at de ikke hadde plass akkurat nå, men at jeg burde prøve igjen etter nyttår, og det er litt for langt fram i tid for meg å planlegge. Håper vi finner et bra sted. Vi leste en perfekt annonse i sta, og prøvde å ringe, men ingen svarte. Skal ringe igjen om noen timer igjen tenker jeg, det var virkelig perfekt! Han hadde masse hester og turstier rundt huset, og han skrev at han hadde et bibliotek og et musikkrom som han hadde sosiale jam sessions og singalongs i. Vi får se om vi får tak i han i løpet av kvelden, hvis ikke får vi prøve andre steder.

Akkurat nå er det storm ute. Det pøsregner og tordner og lyner. Jeg skal snart ut i butikken for å kjøpe såpe faktisk, jeg skal dusje og er tom for dusjsåpe. Så da må man ut i stormen! Det er egentlig litt deilig med regn.. Det er ganske varmt om dagene nå, nærmere 30 grader hver dag. Blir litt slitsomt i lengden, men varmere skal det jo bli! Så er vel bare å venne seg til det..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar