mandag 28. september 2009

Meeting the locals

Som sagt tidligere, planen var aa dra til Byron Bay paa soendag. Det ble change of plans i siste sekund, vi orka plutselig ikke tanken paa aa ta bussen i tolv timer og komme til enda et turiststed. Derfor falt valget paa Newcastle, en fin by tre timer nord for Sydney. En passelig busstur! Vi kjoepte busskort for 14 dager hvor vi kan reise saa ofte vi vil nordover til Brisbane, men ikke nedover. Jeg og Johanne maa jo komme oss ganske langt nord innen mandag til uka, for da begynner COWBOYSKOLEN!!
Anyways, naa er vi paa YHA hostellet i Newcastle. Vi bor paa et ti-mannsrom! Crazy, men det koster bare 24$ natta! Det er ca 150 norske, saa det er en god deal. Den foerste natta var det bare oss og en nederlandsk jente vi traff paa bussen hit. I dag kom det tre skotske jenter og en engelsk fyr, men de virker harmloese. De sover naa, saa jeg tror ikke de kommer til aa vaere noe problem aa bo med. Jeg skriver forresten uten de tre norske bokstavene fordi jeg dreit meg ut naar jeg bestilte internett tidligere i kveld, og glemte aa be om wireless. Naa er disken stengt for kvelden (liten by, aldri nattaapent som i Sydney. Der var alt aapent 24/7) Derfor sitter jeg paa en elendig stasjonaer maskin her nede i oppholdsrommet. Dette resulterer ogsaa i at jeg ikke faar lagt inn mine egne bilder her! Derfor har jeg googla byen og funnet et bilde av byen som jeg faktisk kjenner meg igjen paa.

Denne byen likte jeg meg i. Det er kjemperolig, idyllisk, men likevel en by! Er trafikk her som i andre byer, men alt er liksom veldig laidback, veldig australsk. Veldig lite mennesker! Naar vi kom hit i gaar, soendag ettermiddag, tenkte vi liksom “jaja, det er jo soendag. sikkert mer folk i morgen!” Men det var jo ikke tilfellet! I morges rundt halv ti-ti gikk jeg ut en tur aleine fordi Johanne hadde sovet daarlig og ville sove litt til, og guttene hadde allerede vaert ute siden sju paa morningen og ville slappe av litt. Det var egentlig greit, jeg syns det er deilig aa vaere litt aleine iblant. Bare tusle rundt :) Saa jeg gikk rundt i gaagata og fant meg litt frokost, kjoepte en bok og gikk ned paa stranden for a kose meg. Satt med tottelottene i sanden og saa paa boelgene. De var dritstore! Roede flagg paa stranden, ikke lov aa bade, for farlig. Etter et par timer kom jeg i kontakt med en australsk fyr som satt i trappene og drakk noe jeg trodde var oel, men som viste seg aa vaere bourbon og cola paa boks! Utrolig hva de har i utlandet.. Og det hoertes forresten veldig shabby ut aa sitte i trappa aa drikke whiskey foer tolv paa dagen, men det var ikke saa ille. Jeg fikk hvertfall en boks, og drakk selvom det smakte dritt for aa vaere hoeflig. Han hadde portvin ogsaa, men det smakte hvertfall ekkelt, saa det maatte jeg bare si nei til. Uansett, han var kjempehyggelig, saa jeg var med han lenge. Han het forresten Paul og var en skikkelig aussie. Litt kraftig, hoey, solbrent og med en skikkelig bred dialekt. Jeg maatte be han gjenta seg selv flere ganger, for han snakka skikkelig aussie! Han tok meg med til havnen hvor han sa han hadde sett delfiner foer, saa jeg glana ut paa sjoen i en times tid, men saa ingen delfiner. Haha! Uansett, jeg saa for meg at han kom til aa komme godt overens med de andre tre, saa jeg tok han med tilbake til hostellet, og saa har vi vaert sammen alle fire helt til naa, og naa er klokka snart elleve paa kvelden. Vi skal moete han igjen i morgen, saa skal vi fiske! Gleder meg, er goey aa henge med lokale! Bilder kommer i morgen, naar jeg har faat wireless internett og kan blogge fra min egen pc.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar