torsdag 17. september 2009

Singapore

Ligger lettere henslengt på senga på hotellrommet, klokka er halv fire på natta (igjen) og vi kom ganske nettopp inn fra byen. Vi skulle egentlig ut rundt klokka sju for å dra på nattsafari, men så lå folket her og sov, så det gikk ikke. Prøvde igjen klokka halv ni, men ting tar TID, så ca klokka elleve hadde vi funnet ut at det ble for seint for nattsafari, men at vi skulle ut for å drinke og pilse litt. De stakkars jentene vi skulle treffe kunne jo bare gi oss opp med en gang.. Vi ville hvertfall ha litt mat, siden det blei dårlig med middag. Jeg bestilte noen nudler og kylling, og trodde virkelig tunga skulle brenne opp. Mente jeg sa spesifikt “no chili”, men tror nok jeg fikk min chili-dose i dag..

Prøvde forresten Singapore-sling, som var en skuffelse, jeg klarte ikke drikke det opp, smakte bare sprit. Æsjameg. Dro videre til en bar som het Crazy Elephant, jeg drakk Mojito, Johanne drakk Screaming Orgasm, Christian drakk absinth og Bønna drakk Captain Morgan. Traff noen norske folk som bodde her nede og prata masse tull. Det er helt ville bøter her nede for forsøpling (spytting, kaste søppel/sneiper, tyggis!), ca 500 singapore dollar. Det tilsvarer 2400 kroner! Og en skulle tro dette landet var billig bare fordi det er Asia, men det er nesten dyrere enn Norge på noen områder. Taxi er heldigvis billig da, tatt i betraktning at hotellet vårt ligger så langt unna sentrum.

Tidligere i dag var guttene i dyrehagen mens jeg og Johanne hadde mer lyst å gå rundt i byen og titte. Vi ba om å bli kjørt til et shoppingsenter, og taxisjåføren slapp oss av utenfor det mest eksklusive i hele byen tror jeg. Det var Prada, Gucci, Dior, Dolce & Gabbana, Armani og en hel haug andre merker på HELE senteret. Vi turte ikke gå inn i butikkene engang, de hadde dørvakter med hvite hansker og dress liksom! Vi fant oss heldigvis et senter som var litt mer i vår liga.. Kjøpte absolutt ingenting, med unntak av såpe og body lotion :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar