onsdag 16. september 2009

Fremme i Singapore

Etter en veldig lang reise er vi endelig framme i Singapore. Allerede på Heathrow i London ble vi kjent med tre nye mennesker. To jenter fra Stavanger og en gutt fra en liten bygd i Akershus. Alle tre skulle til Australia på samme type opplegg som oss. De to jentene skal være i Singapore i fire dager, mens gutten skulle innom Thailand istedet. Han var litt mer spontan enn oss tror jeg. Han reiste med 800 i lommeboka, aleine!

Når vi kom fra på Changi flyplassen (eller noe sånt) tok vi taxi til hotellet. En veldig blid og hyggelig taxisjåfør anbefalte oss ting å gjøre og se. Faren til Christian kjente visst noen, og har ordna guide til oss for i morgen tror jeg. Akkurat nå er klokka litt over halv åtte på kvelden (ligger seks timer foran Norge) så kvelden er enda ung! Guttene er litt gira på å dra rett på nattsafari med en gang, men det regna litt i sta, så jeg og Johanne er mer keen på å drøye det… Men selv med regnbyger er det kjempevarmt ute. De annonserte 31 grader når vi landet i sta, så vi var rimelig svette da vi kom fram på hotellet etter å ha slept ryggsekkene rundt flyplassen og inn i taxi og ut igjen :P

Hotellet vårt er et kapittel for seg selv. Før vi dro, var jeg (bare jeg, turte ikke fortelle de andre det! haha) klar over at det lå plassert midt i et horestrøk. Red light district kalte sjåføren vår det. “This city is very clean. Your place, bit dirty! Red light district…” haha! Christian og Bønna har vært ute på sigarett-jakt og langs gata vår er det bordell på bordell, og horer som vandrer gatelangs.. Syns det er litt gøy jeg! Minner meg om Bangkok og pingpong show.. Men selve rommet/badet og hotellet i seg selv er rent og ordentlig, om enn litt små rom. Men man får nok det man betaler for. Vi er i åttende etasje, helt øverst :)

Vet ikke helt hva vi finner på i kveld, men nå har jeg kjøpt internett for 24 timer til 18 Singapore Dollar. Så får nok blogget litt mer hvertfall dette døgnet. Får se om vi tar oss råd til internett igjen etter en liten stund. Vi spleiser jo litt, men både jeg og Bønna har med data :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar