søndag 20. september 2009

Jeg skal aldri til India

Jeg og Johanne dro til byen i ettermiddag for å tusle rundt og kikke. Planen var å dra for å se The Fountain of Wealth som skal være verdens største fontene, og som ser fantastisk ut på bilder. Når vi kom dit var det ikke noe vann å se faktisk, men heller høy musikk. Vi trodde først det var en Beyonce konsert vi plutselig var vitne til (Beyonce skal opptre i Singapore neste uke i forbindelse med Formel 1 som skal foregå her) men det var det ikke. Jeg ble så glad da jeg så det var en dansekonkurranse! Jeg elsker å se på dans, og da særlig denne typen gruppeopptredener til stilig musikk! Jeg filmet endel, men er det noen som kan forklare meg hvordan man laster opp filmer på ipublish?

Hadde vi visst at Formel 1 skulle være her neste uke, tror jeg nesten vi hadde utsatt turen eller blitt her lenger for å få det med oss! Ikke fordi jeg er så innmari interessert i racerbilløp, men fordi det er en kjempebra artist line-up! Beyonce, Black Eyed Peas, N.E.R.D, Pussycat Dolls, No Doubt/Gwen Stefani og mange fler! Det hadde vært så kult å få sett det! Og guttene ble selvsagt kjempegira på å bli her lenger pga billøpet, men det skjer ikke at vi utsetter Australia!

Gleder meg egentlig veldig til å reise videre nå. Merker jeg er litt klar for å komme til et litt mer europeisk land hvis jeg kan si det sånt. Asia er så innmari spesielt både matmessig og menneskemessig. Rundt hotellet vårt, og stort sett ellers i byen, kryr det av indere! De har samme “problem” med indere som vi har med polakker. De kommer hit for å arbeide og tjene penger, og så reiser de hjem igjen etter et år eller to. Men indiske menn er så utrolig ubehagelige. De gjør ingenting galt, de sier ingenting når vi går forbi, men de glaner så intenst at det nesten stikker i huden og man har mest lyst å løpe forbi. Jeg gikk aleine ut i sta for å finne en 7eleven å kjøpe vann, og måtte gå forbi en hel samling av minst 100 indiske menn. Spør meg ikke hva de gjorde der, men jeg kløp hardt rundt lommeboka og gikk så fort jeg klarte i de litt for store flip flopene. Ingen sa noe eller gjorde noe galt, det er bare måten de GLANER på. Som om de aldri har sett en bleikfis fra Europa før. Jeg tenkte hele tiden på at jeg skulle ønske jeg hadde på meg mer klær (hadde shorts og singlet bare) og at jeg ikke bar lommeboka i hånda, og at jeg hadde svart hår. Æsj, jeg skal aldri reise til India.

Når dansekonkurransen var ferdig tenkte vi å gå til The Singapore Flyer som er et pariserhjul likt The London Eye, men som de påstår er større og bedre enn det i England. Vi tenkte bare å se på det, og ta bilder av det, men vi tok oss ikke bryet med å kjøre en tur. Vi har allerede sett byen fra en høøy bygning og det kosta over 100 kr å kjøre en runde med detta hjulet. Men det er fint å se på da!

Akkurat nå sitter vi to jentene med hver vår data på fanget. Jeg blogger og Johanne ser på en tv-serie som heter Kyle XY som visstnok er veldig spennende. Jeg har ikke helt blitt bitt av basillen selv. Guttene er ute på fisketur med Tengren. Vi ble hjemme fordi Johanne er superallergisk mot fisk og kan ikke engang ta på en uten å få reaksjon. Jeg har forresten et stort sult etter tyggis! Det er jo ulovlig med tyggis i dette paranoid-rene landet, og det fins ikke å få kjøpt! Det nærmeste man kommer tyggis er TicTac og Mentos. Rart hvor lyst man får på en ting man vet man ikke kan få!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar