fredag 11. desember 2009

Siste dagen paa Mayfield

Her om dagen hadde vi en liten grillfest med en gammel venninne av Nicky pluss familien hennes. Det var veldig koselig, folka var veldig utadvendte og greie, også var det deilig å spise litt kjøtt igjen! Det ble litt vin og masse skravling, og de ble her ganske lenge så vi gikk å la oss før de dro. Ikke at vi legger oss så innmari seint når vi må stå opp halv sju, stort sett er vi utslitte klokka ti.

I det siste har det vært noen dager med ganske dårlig vær, sur vind og regn. Det skulle man jo nesten ikke trodd skjedde i Australia midt på sommeren! Altså, den australske sommeren. Det har uansett gjort at vi har måttet jobbe litt inne på kontoret med små puslejobber, noe som egentlig ikke plagde meg. Mye koseligere å sitte inne og være varme og tørre enn å vasse rundt i gjørmete blomsterbed med hakka i den ene hånda og spaden i den andre!

Onsdag var en veldig grei dag i bunn og grunn. Etter jeg og Saskia hadde tilbragt noen timer i blomsterbedet (har forresten funnet ut at når jeg kommer hjem vil jeg gro mynte i hagen så jeg kan lage masse mojitoer!) ble jeg med faren til Nicky, Don, til gården hans for å hjelpe han å samle inn høyballer. Jeg måtte kjøre en stor, gammel og skrøpelig lastebil over et humpete jorde og gjennom trange porter og vente mens han brukte traktoren for å lempe ballene på lasteplanet mitt. Ingen trodde ikke jeg kom til å klare å kjøre den lastebilen, men jeg viste dem jeg! De sa jeg kjørte som en proff, så det er ikke noe vits i å undervurdere meg hvertfall. Fikk uansett lest endel i boka mi da, for det ble en god del venting.
jeg kjører truck
traktorn
Torsdag ble vi lånt bort til et vennepar av Nicky og Andrew faktisk. De trengte hjelp til å høste inn hvitløk før regnet kom på nytt. Det var egentlig veldig greit arbeid, ikke særlig tungt, man kunne liksom sette seg ned å plukke de opp og børste jorda av de. Vi fikk ta med oss så mye hvitløk vi ville, men det er jo grenser for hvor mye man får bruk for når man reiser sånn som vi så vi tok bare med en løk hver. Vi stinka ganske greit når vi kom tilbake til Mayfield for å si det sånn. Nicky kasta oss nesten inn i dusjen og bad oss vaske alle klærne våre!

En grytidlig morgen mens jeg stod i skuret og blanda frokosten til den ene syke hesten, kom Saskia løpende inn og ba meg komme med en gang å se. Det satt en helt vill koala på gjerdet og kikka på oss! Vi var litt skeptiske til å gå for nærme i begynnelsen, men han virka ikke som han brydde seg noe om oss, så til slutt ble vi ganske modige og gikk nærme for å knipse bilder. Kjempegøy å se sånt i det fri og ikke i en dyrehage. Nå har jeg offisielt sett kenguruer, wallabier, echidna og en haug med harer og kaniner og en koala i det fri!
koala i morgendis
koala3
koala2
 
I morgen tidlig reiser jeg og Saskia inn til Melbourne. Saskia skal i bryllup og drar tilbake til Mayfield paa sondag, mens jeg reiser for godt. Skal tilbringe jul og muligens nyttaar i Melbourne! Har alt i alt hatt et veldig fint opphold her i villmarka, og angrer ikke paa at jeg dro hit. Her har jeg faatt ei ny god venninne som jeg skal treffe igjen etter nyttaar, og jeg har faatt tilbringe tid paa hesteryggen igjen. I dag dro vi paa en siste ridetur, og den varte i nesten tre timer. Lenge siden jeg har hatt saa vondt i rompa!
rex og den nye pusen
silver
 
posten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar