mandag 7. desember 2009

Livet paa hestegaarden!

Siden sist har jeg vært litt i tvil om jeg har lyst til å være her eller ikke. Noen ganger er det veldig bra og andre ganger blir jeg så sint på Nicky fordi hun er så innmari frekk og kritisk. Det gjør at jeg føler at hun ikke respekterer meg og da føler jeg meg jo heller ikke veldig velkommen. Andre ganger har jeg det så koselig med Saskia, småjentene eller bare ute med hestene og hunden at jeg nesten syns det veier opp for det. En annen ting er at man jobber konstant her, mer eller mindre. Det høres kanskje ikke så ille ut når jeg forteller det, men når du har stått med huet nedi et blomsterbed og dratt opp røtter i flere timer og ryggen verker så har du ikke så veldig lyst å bli dirigert rundt for å gjøre flere tunge oppgaver. Dessuten er det arbeid 7 dager i uka her, ikke 5 eller 6 som på andre wwoofe-steder. Det vil si at jeg må sette vekkerklokka på kvart over seks HVER kveld når jeg legger meg klokka halv ti fordi jeg er dautrøtt. Jeg snakka med Saskia om det og hun følte det på den samme måten, men hun har allerede vært her i nesten fem uker, så to uker til er ikke så ille for henne.

Fredag ble jeg med Nicky til “byen” for å hente jentene på skolen og handle litt. Jeg måtte ha solkrem til min bleke norske hud! Så også mitt snitt til å snikhandle litt normalt syltetøy for å ha til frokost, for her har de bare ekkelt pålegg som Mermait og Promite. Grusomme saker. Fikk høre leksa om for mye sukker og usunt syltetøy ved frokostbordet dagen etter!

De siste dagene har jeg ridd litt på en hest som heter Magic for å bli trygg på henne og kjenne henne godt nok til å dra på lang ridetur. Hun er bare 5 år, og veldig usikker og skjønner ingenting når jeg prøver å få gjort en øvelse, rett og slett fordi hun ikke har lært det! Jeg syns det er morsommere å ri en sånn hest enn en gammel, rolig hest som bare tralter etter alle de andre hestene. Så i går morges dro vi på en to timers lang ridetur i åsene bak huset sammen med noen av Nickys venner. Det var kjempegøy og en veldig fin tur. Mange bra kodak-øyeblikk der, men var litt vanskelig å ta bilde når man prøver å holde følge med resten av flokken og sitter på en urolig hest! Ble likevel noen bilder, Saskia tok også noen.

Siden sist har jeg blitt litt mer positivt stilt til maten her. Vi har spist endel kjøtt (jeg tror det er til ære for meg siden jeg rynker litt på nesa hver gang de drar fram spinaten) og vi har bestilt pizza noen ganger. I går dro vi på den lokale puben for å spise middag faktisk. Det var helt tomt for folk, med unntak av en tannløs gammel mann og en liten familie. Så det er jo en forbedring i matveien hvertfall! Jeg har også bestemt meg for at jeg reiser tilbake til Melbourne på lørdag, da drar Saskia også inn til byen fordi et eller annet familiemedlem skal gifte seg. Så da tar vi følge! Johanne og guttene har booket en dobbel ensuite på YHA så vi har et sted å være over jul. Det er visst stort og fint med TV og kjøleskap, så det skal bli skikkelig deilig!
ridetur2
saskia og nicky
emma og sophie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar