mandag 14. desember 2009

Back in Melbourne

Nå er jeg tilbake i Melbourne på vårt kjære YHA hostell, og i går sjekket vi inn på et herlig rom. Her har vi to store dobbeltsenger, eget kjøleskap og tv! Vi føler oss luksuriøse, og faktisk er det billigere for oss å bo her enn på åttemanns-rom, siden vi deler prisen på fire. Har tenkt å bo her over jul, og det skal være SÅ deilig å ha et eget sted.

Må si det var litt deilig å komme tilbake til byen. Følte vi hadde spart masse penger den siste uka, så jeg og Saskia unnet oss litt shopping. Så da ble det nye sokker på meg (måtte kaste de jeg brukte på gården, de ble aldri rene igjen) og en ny topp. Så dro vi på sjokoladecafe! Fins det sjokoladecafeer i Norge?! Såfall må jeg dra på en.. Der hadde de ingenting som ikke var laget med eller av sjokolade. Jeg spiste jordbær med sjokolade og krem, NAM!
saskia på sjokoladecafe
På kvelden i går dro vi på den lokale baren her oppe i lille nord-Melbourne. Gutta har blitt kjent med bareieren mens jeg var borte, og de drikker gratis der. Han som eier baren ser litt tvilsom ut, går med pimpe-jakke, og deler ut gratis drikke til alle. Vi fikk masse gratis daquires og en shot hver, pluss grillmat. Jeg og Johanne følte ikke for å feste i går, så vi gikk tilbake når de andre skulle dra videre til en annen klubb i sentrum. Der var det visst skikkelig VIP, og masse kjendiser som ingen nordmenn aner hvem er.. Da koste de seg hvertfall!
gutta og brett
I går booka jeg en tur til Great Ocean Road. Det skal visst være fantastisk der, masse flotte naturformasjoner og sånt i sjøen. Jeg gleder meg! Reiser på onsdag, og kommer tilbake på fredag. Det er en sånn busstur, så forhåpentligvis møter man masse nye mennesker og jeg finner meg noen venner å henge med på turen. Satser på at jeg får låne et kamera av guttene, og at jeg får fiksa kamera mitt når jeg drar til Sydney i januar igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar