søndag 17. januar 2010

Tamworth suger

Nå har jeg og Johanne kommet fram til YHA hostellet i Tamworth. Vi tar herved tilbake alt vi har sagt om at YHA alltid holder en viss standard, og at man vet hva man betaler for her. Her betaler vi 20 dollar for å sove i et skur i bakhagen, uten skikkelige vegger og ikke engang myggnetting for å holde kakerlakker og andre ekle ting ute. Har allerede sett to kakerlakker. De fleste har senger, men jeg kom såpass seint inn i skuret at alle sengene var tatt, så jeg sover på en fillete madrass på BAKKEN! Jeg kommer til å svelge edderkopper i natt.. Hvis jeg i det hele tatt får sove. Jeg prata med eieren av hostellet, fordi det er jo faktisk helt utrolig at vi betaler 20 dollar for å sove ute! Hun ble fornærma, og sa at dette hadde jo hun drevet med i 12 år for cowboyskolen, så det var helt uinteressant at jeg syns det var elendig. Hvis jeg ville måtte jeg bare sjekke inn på hotellet i byen. Møkkakjerring.

I går var vi ute igjen på baren på hostellet, Scary Canary. Har det så moro når vi er der! Det er fullt av backpackere, festglade mennesker, alle danser, happy hour er billig og bra! Vi snakker femten norske kroner for en drink. Det kommer jeg definitivt til å savne når jeg kommer hjem til Norge. Vi var en liten gjeng som hang sammen hele kvelden. Når klokka begynte å nærme seg to-halv tre gikk vi hvert til oss for å finne sengene våre og sove (jeg skulle jo sjekke ut i dag). Jeg hadde akkurat rukket å sette meg ned på senga før brannalarmen gikk.  Saskia gikk for å se ut i gangen, og der var alt dekket av røyk. Så hun sa: “oh, there IS a fire!” så lukka hun døra igjen og gikk tilbake til senga si. Haha! Vi fikk fart på oss, raska med oss verdisaker (ja vi vet vi ikke skal gjøre det, men jeg hadde ikke tenkt å la data’n brenne inne på et hostell), og holdt pusten mens vi løp mot trappene. Vi måtte stå utenfor hostellet i tjue minutter mens brannvesenet gjennomsøkte hostellet. Det viste seg å være noen tullinger som hadde gått amok med brannslukningsapparatene, og at røyken fra de hadde utløst alarmen. Så det var den røyken vi så! Falsk alarm. Uansett, alle som bodde på min etasje måtte vente i fellesrommet i nesten to timer før vi fikk gå tilbake til rommene på grunn av at de måtte la røyken legge seg før vi kunne åpne dørene til rommene våre igjen. Når vi først kom til rommet var ingen trøtte lenger, og vi ble liggende våkene og synge sanger på forskjellige språk og bare prate og tulle. Veldig mange skandinaviere på rommet, så de engelske og nederlandske fikk litt bakoversveis da plutselig resten av oss stemte i med full hals på Pippi-sangen! Det ble en lang natt, klokka var fem før vi endelig sovna.
partypeople
I morgen blir vi plukka opp klokka ni av cowboyskolen, og der regner jeg med vi får hver vår seng. Det skal bli moro, har gleda meg til dette lenge nå. Vet ikke om jeg kommer til å ha dekning der, så hvis jeg ikke har det får jeg ikke blogga før til helga igjen. Har forresten booka noen spennende saker til neste uke, så nå gleder jeg meg til masse forskjellig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar