torsdag 28. januar 2010

Australia Day

26.januar var den australske nasjonaldagen. Jeg og Saskia feiret dagen med å kle oss i Australia-klær (topper spesielt laget for Australia Day) og “tatovere” oss med australske flagg i ansiktet og rundtomkring på kroppen. Hele Sydney var pakka fullt av underholdning, utstillinger, salgsboder, konserter og matboder. Nå har jeg forresten prøvd nederlandske pannekaker med sukker og smør også, og for å gjøre Saskia glad sa jeg at det var kjempegodt. Egentlig smakte det ikke så mye. I gatene krydde det av mennesker, både små og store, så om det var folksomt i Sydney fra før, så er det tjue ganger verre på Australia Day. Det var siste gang jeg sa noe om hvor mange mennesker det er i Fredrikstad på 17.mai hvertfall!
meg og saskia
På kvelden dro vi til Darling Harbour, hvor det meste skulle foregå. Her var det noen taler av noen kjendiser vi ikke aner hvem er, og et par artister sang noen låter, blant annet Idol vinneren sang låta si “Black Box”. Når mørket la seg over byen var det et spektakulært fyrverkerishow. Jeg har aldri sett noe så fint! Hver gang jeg tenkte at det var ferdig fortsatte det og ble enda mer fantastisk enn forrige gang. Hvorfor har ikke vi raketter på 17.mai?
meg og mengdene
raketter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar