fredag 15. januar 2010

ladies night og luksus

Nå er jeg vel fremme i Sydney, og har vært her siden onsdag kveld. Bor på  hostell med Saskia og har allerede fått endel venner her, blant annet tre svenske jenter. Jeg liker Sydney kjempemasse! Forrige gang hadde jeg litt delte meninger, men denne gangen er alt bare supert. Jeg kasta ut endel klær før jeg dro fra Tasmania, og jeg skal kaste håndkleet mitt fordi Saskia hadde et lite håndkle til overs, og vips; masse mer plass i sekken! Da snakker vi shopping.. Og mens vi lykkelig løp fra butikk til butikk for å prøve kjoler og topper ble vi stoppet av en veldig intens liten mann som ville overbevise oss om å bestille frisørtime i salongen hans. Han gav oss et veldig godt tilbud om luksusbehandling, fargevurdering, hodebunnsmassasje og farge/striping og klipp, alt til $100 per person. Det tilsvarer 500 kroner, og er jo mindre enn hva jeg ville betalt for en hårklipp med striping hjemme. I godt humør som vi var, gikk vi med på tilbudet og bestilte time til i dag. Så nå er vi fine på håret igjen! Deilig å kunne skjemme seg litt bort iblant..

I går var det ladies night i baren på hostellet, Scary Canary. We love ladies night. Hvorfor er det aldri ladies night i Norge?? Det betyr at alle jenter (og gutter i kjoler.. det er den delen jeg ikke liker ved ladies night) får gratis champagne i en halvtimes tid, så mye du klarer å drikke. Resten av kvelden er alle priser nedsatt for jentene, og de har mannlig underholdning. På baren i Brisbane hadde de profesjonell stripper, mens her måtte de mannlige bartenderene trå til på scenen. Må si det var litt delte meninger om kvaliteten, og om vi egentlig ville se disse gutta uten klær. Dansefoten ble godt brukt denne kvelden, det var så mye bra musikk. Jeg tror vi dansa i fire timer i strekk, vi ble til og med tatt opp til dj’en for å synge Grease sangen med han. Tell me more, tell me more.. Haha! Alt i alt var det en veldig vellykket kveld!

male strippers
party people
I kveld følte vi ikke for å drikke noe særlig, så vi tok oss en tur ned til havna for å se på det opplyste operahuset. Veldig stilig! Skulle ønske jeg var rik i Sydney.. Hele havna er som en samling av all luksusen i hele byen. Restauranter, barer, yatcher, operaforestillinger, pent kledde mennesker overalt. Følte meg ikke særlig classy der jeg traska rundt i revna jeans og en sliten topp som trenger en vask.
meg og saskia
saskia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar