tirsdag 18. august 2009

Howdy, I'm a cowgirl!

I går kveld bestilte jeg og Johanne fem-dagers cowboysskole i outbacken nord for Sydney. Vi skal dit 5.oktober, og vi har snakka om det kjempelenge nå at dette et noe vi har lyst til! Gleder meg, det ser ut som et kjempebra opplegg!

I løpet av disse fem dagene er man en del av ranchens daglige drift. Vi skal blant annet drive/gjete (??) kveg, lære å kaste lasso, klippe sauer, kvegwrestling (ikke spør, jeg aner ikke) og gjøre andre ting som kan dukke opp. Vi får tildelt hver vår hest som vi skal ha gjennom hele kurset. Etter de fem dagene får man en attest som gjør at det eventuelt kan bli lettere å få en lignende jobb senere.

X-plore, som har dette opplegget, ringte meg i dag, og jeg spurte litt om hva hun jenta visste om skolen da vettu. Hun sa 5-dagers skolen var den beste fordi det var sønnen i familien (det er en familiebedrift) som drev den, og han var visst en skikkelig aussie cowboy! Herlig..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar