mandag 1. februar 2010

Rip it up!

Jeg tilbragte helgen på surfcamp for å lære å surfe, noe som viste seg å være ganske vanskelig! Har nå stor respekt for alle som klarer å surfe for å si det sånn. Men det var en veldig bra helg! Vi ankom campen sent fredag kveld, og alle gikk ned på stranda for å bli bedre kjent og drikke noen øl. Jeg ble ganske fort kjent med to engelske gutter som jeg stort sett hang med resten av helga. Lørdag stod vi opp tidlig og hadde to surfetimer hvorav jeg kanskje tilbragte et og et halv minutt stående på brettet og resten av tida liggende på magen og padle ut (jeg var SÅ støl i armene) eller helt inne på grunna og prøve å hale og dra brettet ut i vannet mot bølgene. Det var rimelig hardt arbeid, men det var innmari gøy i de få sekundene jeg klarte å stå oppreist! På kvelden var det festing igjen på stranda rundt et stort bål, og lenger ut på natta fant flere av oss ut at vi ville ta et nattbad. Så søndag morgen våkna jeg med vått hår og sand i munnen og overalt. Moro! Hadde noen flere surfetimer på søndag før vi reiste tilbake til Sydney. En av mine engelske venner så faktisk en hai! Han kom bort til meg og sa: “Hege, jeg så en delfin! Men den var ganske rar.. Litt spiss liksom!” Vi prata med instruktørene, og de kom fram til at det måtte ha vært en hai. Det virka ikke som det bekymra de så veldig, men så var surfetimen nesten ferdig uansett.
grum og taylor
Jeg har ikke særlig med bilder, fordi kamera mitt var tomt for strøm, og jeg hadde selvfølgelig glemt laderen på hostellet i Sydney. Men frykt ikke! Jeg har betalt for å laste ned noen bilder fra surfeskolens hjemmeside, så når de får somla seg til å legge de ut på siden sin, så får jeg lasta ned 15 valgfrie bilder.

Nå har jeg ca seks dager igjen i Australia, så prøver å nyte hvert sekund av varme og sol. I dag dro jeg til Hyde Park for å sitte under et tre og lese en bok, men jeg endte opp med å shoppe i Rip Curl butikken på veien, så jeg måtte bare snu og låse meg selv inne på hostellet. Jeg har såvidt penger igjen, og vil helst at de skal vare til jeg lander på gardermoen neste uke. Hadde også vært kjekt å ha råd til manikyr/pedikyr og massasje i Bangkok…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar